Podróże z kaczką: KONKURS „czwartego króla”

We wspomnienie Najświętszej Maryi Panny w sobotę po święcie Objawienia Pańskiego, A.D. 2015




W ramach przygotowań do kolejnej wyprawy natknęliśmy się na taki oto tekst:

„Zamieszkałem w pobliżu katedry na Wyspie św. Ludwika. Po kilku dniach, korzystając z ulgowych biletów niedzielnych pojechałem do Chartres. Tutaj mój los amatora gotyku został przypieczętowany. Korzystałem odtąd z każdej okazji, aby zrealizować szaleńczy plan zwiedzenia wszystkich katedr. Plan nie został oczywiście w pełni wykonany, ale zwiedziłem te najważniejsze. Po tych wyprawach wracałem do Paryża jak z gór i zagłębiałem się w książki w bibliotece na wzgórzu św. Genowefy. Z początku poszukiwałem naiwnie formuły wyjaśniającej cały gotyk. To, co jest w nim zarazem konstrukcją, symboliką i metafizyką. Ale ostrożni uczeni nie dawali jednoznacznej odpowiedzi.”

Pytanie, jakie kieruję do zaszczycających nas swoją uwagą P.T. Czytelników tej rubryki brzmi następująco: Kto jest autorem tych słów, gdzie się ukazały i w jakim stopniu zapowiedziany przez autora plan został zrealizowany? Należy wymienić przynajmniej 5 odwiedzonych przez niego miejsc.

Nagrodę za udzielenie poprawnej odpowiedzi stanowić będzie 5 odbitek fotograficznych z ostatniej wyprawy autora niniejszego quizu. W uznaniu dla wyjątkowo błyskotliwej odpowiedzi nazwisko zwycięzcy zostanie podane do publicznej wiadomości i przejdzie do historii lub też na jego wyraźne życzenie zostanie przechowane w redakcyjnym archiwum z klauzulą najwyższej tajności.

Warunkiem uczestnictwa w konkursie, nazwanym tu z uwagi na trwającą oktawę Epifanii konkursem „czwartego króla”, jest rezygnacja z tzw. drogi na skróty, czyli pozyskania odpowiedzi techniką copy-paste tekstu źródłowego do przeglądarki.

Uznajemy rozwiązania przesłane na nasz redakcyjny adres mailowy. Nagrodę otrzyma autor poprawnej odpowiedzi, którego mail trafi do redakcyjnej skrzynki jako pierwszy.

Zamknięcie konkursu nastąpi o godzinie 00:00 w II Niedzielę po Objawieniu Pańskim, zaś ogłoszenie rozwiązania i wyników – niedługo potem.

Z życzeniami owocnych poszukiwań
Paweł Schulta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz