Medytacja na I Niedzielę Wielkiego Postu

A.D. 2015



Mt 4, 1–11
Onego czasu:
Jezus był zawiedzion na puszczą od Ducha, aby był kuszon od djabła.
A gdy pościł czterdzieści dni i czterdzieści nocy, potem łaknął.
I przystąpiwszy kusiciel, rzekł mu: Jeźliś jest syn Boży, rzecz, aby to kamienie stało się chlebem.
Który odpowiadając, rzekł: Napisano jest: Nie samym chlebem żywie człowiek; ale wszelkiem słowem, które pochodzi z ust Bożych.
Tedy go wziął djabeł do miasta świętego i postawił go na ganku kościelnym.
I rzekł mu: Jeźliś jest Syn Boży, spuść się nadół; albowiem napisano jest: Iż Aniołom swoim rozkazał o tobie, i będą cię na ręku nosić, abyś snadź nie obraził o kamień nogi swojéj.
Rzekł mu Jezus: Zasię napisano jest: Nie będziesz kusił Pana, Boga twego.
Wziął go zaś djabeł na górę wysoką bardzo i ukazał mu wszystkie królestwa świata i chwałę ich,
I rzekł mu: To wszystko dam tobie, jeźli upadłszy uczynisz mi pokłon.
10 Tedy mu rzekł Jezus: Pójdź precz, szatanie! albowiem napisano jest: Panu Bogu twemu kłaniać się będziesz, a jemu samemu służyć będziesz.
11 Tedy opuścił go djabeł, a oto Aniołowie przystąpili i służyli jemu.


-> Tunc Jesus ductus est in desertum a Spirito
Czy w moim życiu jest przestrzeń na słuchanie Bożych natchnień? Kiedy po raz ostatni odsunąłem wszystko, aby rozmawiać z Panem? Czy nie wybieram takich praktyk religijnych, aby przypadkiem nic nie usłyszeć na modlitwie? Jakie postanowienia podjąłem ostatnio podczas medytacji? Czy je zrealizowałem?

-> Si filius Dei es
Co znaczy dla mnie godność dziecka Bożego? Czy stanowi dla mnie pociechę w trudnych chwilach, czy przeszkodę w uleganiu pokusie? Kiedy po raz ostatni podziękowałem Bogu za Chrzest? Czy jestem za niego wdzięczny?

-> et ecce angeli accesserunt, et ministrabant ei
Czy dostrzegam w swoim życiu Bożą Opiekę? Mnogość darów, jakie otrzymuję każdego dnia? Czego wciąż potrzebuję więcej, a już nie ośmielam się prosić?


NCWC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz