Medytacja na I Niedzielę Adwentu

A.D. 2014


Łk 21, 25–33
Onego czasu rzekł Jezus uczniom swoim:
25 I będą znaki na słońcu i księżycu i gwiazdach, a na ziemi uciśnienie narodów dla zamieszania szumu morskiego i nawałności:
26 Gdy będą ludzie schnąć od strachu i oczekiwania tych rzeczy, które będą przychodzić na wszystek świat; albowiem mocy niebieskie wzruszone będą.
27 A tedy ujrzą Syna człowieczego, przychodzącego w obłoku z mocą wielką i z majestatem.
28 A to gdy się dziać pocznie, poglądajcież a podnoście głowy wasze; boć się przybliża odkupienie wasze.
29 I powiedział im podobieństwo: Pojrzyjcie na figę i na wszystkie drzewa.
30 Gdy już z siebie owoc wypuszczają, wiecie, żeć już blizko jest lato.
31 Tak i wy, gdy ujrzycie, iż się to będzie działo, wiedzcież, żeć blizko jest królestwo Boże.
32 Zaprawdę mówię wam, że nie przeminie ten rodzaj, aż się wszystko ziści.
33 Niebo i ziemia przeminą, ale słowa moje nie przeminą.


1. His autem fieri incipientibus, respicite, et levate capita vestra...
– Skoro mam opuszczoną głowę, znaczy, że nie patrzę na Boga. Chcę zastanowić się, co odciąga moją uwagę? Czy sprawy doczesne nie pochłaniają mnie bez reszty? Czy może przygnieciony zwątpieniem nie próbuję nawet jej podnosić? A może z powodu grzechu szatan okłamał mnie, że powinienem się Pana bać i dlatego chowam twarz?

2. Cum producunt jam ex se fructum, scitis quoniam prope est aestas
– Rola mądrości w życiu duchowym.
Czy czynię wysiłki, aby pogłębić wiedzę na temat mojej wiary? Kiedy po raz ostatni miałem w ręku katolicki katechizm? Czy w moim środowisku potrafię nieumiejętnych pouczyć, czy też sam potrzebuję pouczenia?

3. Coelum et terra transibunt; verba autem mea non transibunt.
– Zaufanie Panu.
Czy rozumiem różnicę pomiędzy wierzyć w Boga, a wierzyć Bogu? Co najbardziej przeszkadza mojemu zaufaniu? Strach? Grzech? Nieuporządkowane przywiązania? Czego nie chcę oddać Panu, aby pogłębić z Nim relację? Czy oddając coś Panu, bardziej się cieszę z przybliżenia się do Niego, czy odczuwam raczej stratę? Czy nie boję się poczucia pustki?

NCWC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz