Paul Simon (Simon & Garfunkel) "Ryszard Cory"


Mówią, że Ryszard Cory pół naszego miasta ma
Polityczne koneksje – majętność rozprzestrzenia*
Bankierowy jedynak, w sferach urodzony
Miał wszystko, czego można pragnąć: siłę, urok, styl.

Lecz ja pracuję w jego fabryce
I przeklinam moje życie
I przeklinam mą nędzę
I tak bardzo chciałbym być
Och, tak** bardzo chciałbym być
Och, tak bardzo chciałbym być
Ryszardem Corym

W gazetach jego zdjęcia prawie wszędzie, gdzie idzie
Ryszard Cory na operze albo też na pokazie
A te plotki o imprezach, na jego jachcie orgiach
Och, z pewnością jest szczęśliwy, mając wszystko to, co ma

Lecz ja pracuję w jego fabryce
I przeklinam moje życie
I przeklinam mą nędzę
I tak bardzo chciałbym być
Och, tak** bardzo chciałbym być
Och, tak bardzo chciałbym być
Ryszardem Corym

Hojne datki rozdawał, miał do ludzi podejście
Wdzięczni dziękowali mu bardzo za owo wsparcie
Więc zdumiałem się niezmiernie na wieczorne nagłówki:
Zeszłej nocy Ryszard Cory w głowę sobie strzelił”
Lecz ja pracuję w jego fabryce
I przeklinam moje życie
I przeklinam mą nędzę
I tak bardzo chciałbym być
Och, tak** bardzo chciałbym być
Och, tak bardzo chciałbym być
Ryszardem Corym

_____

* Albo: swą szerzy tam
** Lub: jak

[1966]

Tłum. Matjas & TŁM


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz