Mark Knopfler „Z Bonapartem skończyłem już”


Piekielną płacimy cenę
Kozacy nas na strzępy drą
Odkąd spaliliśmy Moskwę
Kawałek po kawałku rwą
Nasi polegli żołnierze
Na sto mil się rozciągają
Śmierć, która ich już dosięgła
Z radością przywitałbym ją
Zmarznięta żebraków banda
W łachach nasza grande armée
Zgłodniała tak, że nawzajem
Ochłapy kradniemy sobie
Jak szczury się zachowujem
Dochodzi aż do walki wręcz

Panie, strzeż duszę mą od zła,
Żołnierskie serce me uzdrów
Ufam, że zachowasz mnie
Z Bonapartem skończyłem już

Jakimiż snami dał nam żyć
Niebo hiszpa..., egip... piaski
Świat był nasz, na rozkaz Ka-
Prala maszerowaliśmy
Po Austerlitz już bez oka
Cięcie szabli – ból wciąż czuję
Perła całej Akwitanii
Miłość ma wciąż czeka na mnie

Panie, strzeż duszę mą od zła,
Żołnierskie serce me uzdrów
Ufam, że zachowasz mnie
Z Bonapartem skończyłem już

Modlę się za tą, co za mnie
Zanosi do Boga modły
O bezpieczny powrót do mej
Belle France – przepięknej Francyi
Te wojny zakończyć wszystkie
Inne miały też i wojny
O to my modliliśmy się
Nie masz w wojnie romantyki
I błagam, by nasze dziecko
Nie oglądało nigdy już
Jak Kapral na brzeg im obcy
Porywa setki serc i dusz*

Panie, strzeż duszę mą od zła,
Żołnierskie serce me uzdrów
Ufam, że zachowasz mnie
Z Bonapartem skończyłem już

_____
* Lub: Porywa setki ludzkich dusz
Albo: Porywa setki ciał i dusz

[1996]


Tłum. Jędrzej Zieliński & TŁM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz