MARK KNOPFLER „Korsarzować”


Oto mój okręt
Patrz, jaki zadbany
Każdemu jego szczęście
Każdemu też łupy
Żyję, by oceanić
Opływać cały świat
Troszeczkę poplądrować
I słyszeć odgłos dział
By sypiać z pięknościami
Oraz Maderę pić
Słuchać jak o brzeg nie mój
Fale będą bić

Korsarzować popłyniem
Jo ho ho – jam korsarzem
Korsarzować – o to, to
Jo ho ho, jo ho ho

Ludzi na twym okręcie
Jak śmieci traktujesz
Ja moich nie chłoszczę
A znam takich – to wiesz
Płyń ze mną do Barbarii
Rejsy tam zrobimy
Nie do końca wcale
W służbie Korony
By sypiać z pięknościami
Oraz Maderę pić
Słuchać jak o brzeg nie mój
Fale będą bić

Korsarzować popłyniem
Jo ho ho – jam korsarzem
Korsarzować – o to, to
Jo ho ho, jo ho ho

Spójrz, mój okręt mały
Lecz żądlić potrafi
Może zdobywać łupy
Bo ma królewski list
Ulice i tawerny
Pięknych obcych miast kocham
Damom o ciemnych oczach
Kapelusza uchylam
Gdy wypad wraz robimy
To tu, to tu, to tam
By sypiać z pięknościami
Oraz Maderę pić
Słuchać jak o brzeg nie mój
Fale będą bić

Korsarzować popłyniem
Jo ho ho – jam korsarzem
Korsarzować – o to, to
Jo ho ho, jo ho ho

Korsarzy Brytanii trzeba
Na każdą jej wojnę
Śmierć jej wrogom – chociaż
Łup bardziej liczy się
Płyń ze mną do Barbarii
Rejsy tam zrobimy
Nie do końca wca-
Le w służbie Korony
By sypiać z pięknościami
Oraz Maderę pić
Słuchać jak o brzeg nie mój
Fale będą bić

Korsarzować popłyniem
Jo ho ho – jam korsarzem
Korsarzować – o to, to
Jo ho ho, jo ho ho

[2012]

Tłum. M&M & TŁM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz