Steve Lee „Lubię broń”

Lubię broń, jej wygląd lubię
Błyszczącą stal i drewno gładkie
Czy duża, czy mała – nie obchodzi mnie
Jeśli jest na sprzedaż – o cholibka! – wszystką ją dostać chcę*


Lubię broń
Lubię broń
Lubię broń


Naprawdę lubię .22 Mag
Winchester typu [lever-action] .45
Lubię mą dwururkę – większość życia ją miałem
.357 od żony dostałem


Lubię broń, jej wygląd lubię
Błyszczącą stal i drewno gładkie
Czy duża, czy mała – nie obchodzi mnie
Jeśli jest na sprzedaż – o cholibka! – wszystką ją dostać chcę


Lubię broń
Lubię broń
Lubię broń

Więc nie rozumiem, o co cały ten raban
Czemu próbują broń zabrać nam
Bo do nikogo strzelać nie zamierzam
I nikt nie strzela do mnie – albowiem** broń mam


Lubię broń, jej wygląd lubię
Błyszczącą stal i drewno gładkie
Czy duża, czy mała – nie obchodzi mnie
Jeśli jest na sprzedaż – o cholibka! – wszystką ją dostać chcę

Lubię broń
Lubię broń
Lubię broń

Bóg stworzył zwierzęta, Bóg stworzył drzewa
Bóg stworzył ciebie, a nawet mnie – do licha
Dał mi ten głos, bym śpiewakiem zostać mógł
Wyjaśnij więc, czemu mi palec trzaska znów***

Lubię broń, jej wygląd lubię
Błyszczącą stal i drewno gładkie
Czy duża, czy mała – nie obchodzi mnie
Jeśli jest na sprzedaż – o cholibka! – wszystką ją dostać chcę

Lubię broń
Lubię broń
Lubię broń


_____
* Albo krócej: Jest na sprzedaż? – Cholibka! – Wszystką ją dostać chcę

** Alternatywne wersje: bo ja też; no bo też.
*** Chodzi o uraz zwany zakleszczającym zapaleniem ścięgna, który może wiązać się z wielokrotnym pociąganiem za spust.


[2009]


Tłum. J.K. & TŁM

1 komentarz: